Mar 5, 2005

Sikap Yang Patut Ade Pader Lelaki

Arinih aku nak share kekater salah sorang kawan lelaki aku tentang aper yang pelu ader pader sorang lelaki. Nih kekirernya pesanan mak abah dier pader dier laa. Mamat nih call aku mlm jumaat bebaru nih dan dier dok membebel kat aku sal x kawen lagik. Heheh! Kawan aku nih tabtibau jerk jadik ustaz tanper gaji laa plaks. Korang nak tau ker aper yg dier cakap tuh?? Iskkk, tak besabo tul laa korang nih. Blajo laa besabo sket yerk. Yerlah, aku nak citer laa nih.

Kawan aku cakap, sorang lelaki pelu ader empat sikap nih.
[1] Sorang lelaki takleh sayang diri dier seniri
Reason : Lelaki kener lebeh menyayangi istri/anak/parents sal tuh tanggungjawab dier
[2] Sorang lelaki takleh cakap lepas
Reason : Sal kalo tejadik pegaduhan nanti, cepat jerk dier nak jatuhkan talak
[3] Sorang lelaki kener pandai simpan rasia
Reason : Agar tak timbul sebarang huru-hara lam umahtangga biler hal tetentu dicritakan
[4] Sorang lelaki kener pandai belakon
Reason : Walopun takder duit, kener gak ler cakap ader biler istri/anak mintak duit

Cukup ker 4 sifat nih jerk erkk?? Aku raser patut ader 40 sikap lagik. Maybe parents dier luper nak listkan kot. Ekekeke! Actually kawan aku nih slalu cakap dier nih takde prasaan. Aku tau laa dier ader byk pengalaman pahit lam idup dier tp aku harap dier tak beputus asa. Semoga dier sentiasa sehat sejahtera dan heppi sokmo.

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.