May 30, 2007

Yahoo Messenger For Web


Yahoo Messenger For Web


Penulis sering mendengar rungutan teman² tentang Yahoo Messenger (YM) mereka dihalang untuk digunakan di tempat kerja mahu pun di tempat mereka belajar. Jangan risau rakan² sekalian kerana kini anda boleh berchatting dengan menggunakan Yahoo Messenger for Web (YMW). Perkhidmatan ini baru sahaja diperkenalkan oleh Yahoo! dan mungkin ramai lagi yang belum tau tentang YMW terbaru ini.

Nah, sekarang anda boleh tersenyum lebar untuk berchatting dengan rakan² anda sambil mengeratkan ukhwah yang sudah terjalin. YMW ini tidak perlu dimuatturun atau disimpan di panel C:/ komputer anda. Anda cuma perlu ada Flash Player untuk menggunakan perkhidmatan ini.


YMW masih dalam versi Beta. Tetapi penulis telah mencubanya dan ternyata ianya satu alternatif yang bagus. Selain itu, ia juga mesra pengguna kerana boleh digunakan dengan pelbagai browser. Cuma YMW tidak sebagus YM biasa kerana ia tiada audible, environment dan tidak boleh main BUZZ. Tak mengapa, benda² tuh semua bukan penting sangat, yang bestnya anda boleh online menggunakan website walaupun kat komputer tuh tiada YM. Selamat berchatting ye.

Klik di sini untuk mencuba Yahoo Messenger For Web


Screenshot Chat Penulis


Sumber : Khai Digital Roaming

2 Comment

Anonymous

ade setengah tmpt blok skali web messenger ni.. korang leh guna yahoo mail beta utk YM.. slmt mencobe..

Eriyza Sat Jun 09, 09:59:00 PM

Ok. Tq atas makluman anda.

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.