Feb 13, 2012

Polis Trafik Menari Ketika Bertugas


RAMIRO HINOJAS MENCETUS FENOMENA APABILA
MENGAWAL LALULINTAS DENGAN TARIAN BILLIE JEAN

Jika polis trafik 1Malaysia mengawal lalulintas dengan wajah yang serius lain pula ceritanya di Filipina. Polis trafik atau pengawal lalulintas yang bertugas bukan sahaja murah senyuman malah turut menari ketika mengawal trafik. Ramiro Dinojas, 56, hanyalah polis trafik biasa yang bertugas di Jalan Edessa dan Jalan Macapagal di Pasay, Filipina tetapi tarian trafiknya menyebabkan dia dikenali ramai dengan begitu cepat.


VIDEO BERITA TODAY MELAPORKAN TENTANG
KEUNIKAN TARIAN TRAFIK RAMIRO

Tangannya ligat memberi arahan trafik tetapi badannya turut meliuk-lintuk. Ada masanya dia juga menggoyangkan punggungnya seperti Sang Romeo yang sedia berdansa di pentas tarian.


RAMIRO SEDANG BERAKSI SAMBIL
MENGAWAL KEADAAN LALULINTAS

Ternyata Ramiro menggemari pekerjaannya sebagai pengawal lalulintas. Dia setiasa memberikan khidmat terbaik buat semua pengguna jalanraya dengan tarian trafik Michael Jackson. Rakan²nya yang lain turut meniru aksi Ramiro ketika bekerja.


“It gives me joy to see people happy while they’re stuck in traffic, because I know how the rush hour can make anyone crazy.”

- Ramiro Hinojas -


©Azurie : Teringin untuk membunyikan hon, melambai dan memberikan senyuman kepada pakcik Ramiro yang sedang berhip hop di jalanraya.

Via : NewsContent

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.