Apr 22, 2013

Kereta Memandu Rempuh Pasar Mini


Jitra: “Saya terdengar bunyi kesan brek kuat sebelum Perodua Kancil dipandu seorang wanita belajar memandu merempuh cermin pasar mini di stesen minyak hingga menyebabkan seorang pelanggan membeli minuman cedera.

“Bagaimanapun, saya bersyukur pelanggan lain sempat menyelamatkan diri, sedangkan saya dan seorang lagi pekerja wanita di kaunter tergamam melihat kejadian di depan mata,” kata Zamri Sharif.

Zamri, 56, yang juga pekerja stesen minyak itu berkata, pelanggan lain yang berada dalam pasar mini di stesen minyak itu bernasib baik apabila rak makanan diletakkan di situ menghalang kereta berkenaan merempuh orang lain. “Jika tidak sudah tentu perkara buruk berlaku,” katanya.

Dalam kejadian jam 2.45 petang semalam, Perodua Kancil dipandu wanita berusia 36 tahun merempuh pasar mini stesen minyak itu akibat tertekan pedal minyak.

Ketika kejadian, tenaga pengajarnya, Zamri Abdul Rahman, 48, membayar duit di kaunter dalam premis berkenaan dan terkejut apabila melihat kereta dipandu pelajarnya tiba-tiba merempuh cermin pasar mini itu.

©Eriyza : Belajar kereta dengan Uncle Chia.

Via : Harian Metro



0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.