May 9, 2013

Barang Bertaburan Atas Jalan


CHUKAI – Akibat hilang kawalan, sebuah lori yang membawa barangan runcit terbalik menyebabkan muatan berterabur di atas jalan di Kilometer 154 Jalan Kuala Terengganu – Kuantan, di persimpangan lampu isyarat depan Balai Bomba dan Penyelamat Chukai, Taman Chukai Utama kira-kira jam 2.40 petang semalam.

Keadaan lori terbalik dengan muatan seperti beras, gula, tepung gandum, air minuman kotak, air tin dan air botol yang berselerakan itu turut menggemparkan pengguna jalan raya yang melalui kawasan itu.

Bagaimanapun, pemandu lori, Shahril Tahir, 29, bersama kelindannya warga Bangladesh, Nur Islam Nannon, 26, yang sedang dalam perjalanan dari Fikri ke Pasaraya Nirwana terselamat selepas keluar melalui cermin depan lori yang pecah.

Shahril yang menetap di Binjai berkata, kejadian itu berlaku berikutan dia cuba mengelak sebuah lori sejuk beku yang cuba memotong kenderaan yang dipandunya selepas lampu isyarat bertukar hijau.

“Semasa kejadian, lori sejuk beku itu berada di belakang kenderaan saya. Jadi ketika mahu membelok masuk ke laluan kanan saya ambil sedikit ‘side’ sebab barangan yang saya bawa berat, tapi waktu itulah lori sejuk beku di belakang saya memotong.

“Sejurus itu saya gagal mengawal lori dan tak sempat menekan brek sebelum lori ini terbalik dan menggelongsor,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di lokasi kejadian.

Bagaimanapun, katanya, pemandu lori sejuk beku yang memotong kenderaannya itu tidak memberhentikan kenderaan selepas kejadian itu berlaku.

Bapa dua anak ini bersyukur kerana dia dan rakannya tidak mengalami kecederaan luaran yang parah walaupun keadaan lori agak teruk dengan cermin depan turut pecah.

“Sebelum memulakan perjalanan dari Fikri saya tidak rasa apa-apa (perasaan tidak sedap hati), jadi saya tak sangka akan berlaku nahas seperti ini,” katanya yang kelihatan masih trauma.

©Eriyza : Sering menggunakan laluan berkenaan untuk ke Taman Chukai Utama.

Via : Sinar Harian


0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.