May 22, 2013

Lori Rempuh Surau Al-Asya’irah


PASIR GUDANG – Sebuah lori yang diletakkan di kawasan Flat Jalan Balau Taman Rinting, di sini, semalam dikatakan bergerak sendiri tanpa pemandu secara mengundur dan merempuh sebuah surau berhampiran.

Setiausaha Surau Al-Asya’irah, Abdul Aziz A Ghani berkata, kejadian yang berlaku sekitar jam 5.15 pagi, semalam itu merupakan insiden ketiga selepas kejadian lori bergerak tanpa pemandu sebelum ini merempuh kereta yang berada di lot parkir.

Menurutnya, kejadian itu menyebabkan tembok pagar surau runtuh apabila sebahagian lori merempuh masuk ke bahagian hadapan surau berkenaan.

“Kita bernasib baik kerana ketika kejadian belum ada jemaah yang masuk ke dalam surau berkenaan kerana perkara itu hanya disedari oleh bilal yang ke surau untuk persiapan solat Subuh.

“Ini kejadian ketiga selepas dua insiden sama sebelum ini merempuh kereta sehingga rosak teruk, tapi Alhamdulillah tidak mengakibatkan kemalangan jiwa,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Abdul Aziz berkata, pihaknya sebelum ini pernah mengadakan perbincangan bersama pemandu lori dan bas yang meletakkan kenderaan berat di kawasan flat berkenaan.

Bagaimanapun menurutnya, perkara itu hanya diselesaikan sementara apabila kenderaan berat itu kembali diletakkan di kawasan flat berkenaan sehingga menimbulkan rasa kurang selesa dalam kalangan penduduk.

“Kita minta kerjasama pemandu kenderaan berat supaya boleh bertimbang rasa dan turut memikirkan keselamatan orang lain dengan meletakkan kenderaan berat di kawasan yang disediakan.

“Kita juga mengharapkan pihak bertanggungjawab bertindak lebih tegas dan mencari jalan penyelesaian terbaik untuk menyelesaikan perkara ini sebelum berlakunya insiden yang lebih buruk,” katanya.

©Eriyza : Mujurlah tiada sesiapa dalam kawasan surau ketika kejadian berlaku.

Via : Sinar Harian



0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.