Sep 10, 2004

Sehari Di Kuantan

Malam semlm aku dikejutkan ngan satu call dr kazen dan ibu saudaraku yg mengatakan bahwa Mak Ina telah tiada lagi. Setelah koma hampir 3 minggu akibat penyakit barah otak, akhirnya Mak Ina pegi jua menemui Pencipta. Aku pegi besamer parentsku pada maser tuh jugak. Smoga roh allahyarhamah brader besama golongan orang² yg beriman. Amin.

Tengahari nih, aku pegi ke Kuantan besamer family aku. Bapak ngan adeq lelakiku solat Jumaat di Masjid Cherating. Tujuannya ke saner sebnarnya nak renew lesen niaga bapak aku yg dah nak tamat tempoh. Sesampainya d Bangunan Asia Life, bapak aku dimaklumkan bahwa opis SSM dah bepindah ke Bangunan Centre Point laa plaks. Aku pun begegas pegi ke saner plaks, naseb laa aku tau kat maner Kuantan Parade yg behampiran ngan Centre Point tuh. Aku raser lega pabila urusan tuh sempat disiapkan. Biler aku nak beredar dr tpt tuh, keta aku plaks kener block ngan keta kancil, kebetulan sorang petugas MPK sdg check parking, dier tanyer keta aku kener block ker. Aku jawab yer, pastuh dier saman keta tuh. Naseb ko laaa tuan punya kancil, saper suh ekau buh keta merata².

Patuh kitorang g Kuantan Music Centre, memacam alat muzik hader lam nih. Bapak aku beli sebuah gitar kapok tp reganya RM 360. Mahal giler beb! Tekezut den! Lamer jugak laa bapak aku nih memilih, satu persatu ditiliknya gitar yg dier bekenan. Gitar letrik pun dier try, tp dier x minat. Tetiber jerk mai sorang cekgu muzik, haper lagik, makin laaa operasi membeli gitar tuh. Sempat jugak cekgu tuh goreng beberapa jenis lagu ngan gitar yg bapak aku bekenan. Best jugak! Then, kitorang pun balik, singgah jap kat Restoran Kak Zah tuk mengisi perut yg lapo. Burpppp! Alhamdulillah, kenyang!

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.