Oct 20, 2004

Salam Ramadhan Al-Mubarak

Arinih dah enam ari kiter seme menjalani ibadah beposer. So, aku harap korang seme temasuklah diri aku seniri dapat menahan diri drp melakukan pekara yg dilarang dan gunerkanlah ramadhan al-mubarak yg mulia nih ngan bijaksana.

Bulan poser sebnarnya bulan yg penat bagi aku. Penatnya bukan sebab beposer menahan lapo dan dahaga sal aku mmg slalu x makan kalo bulan lain pun. Tp badan aku nih still byk lemak jugak. Hampehhh! Bebalik pd citer penat, sebnarnya bulan poser nih laa aku kener tulung parents aku wat makanan tuk dijual di paso ramadhan. Dari pagi membawa ke ptg, byk bebeno bender yg kener wat. Paling aku tak tahan kener menggoreng, aduhai dah laaa bahang api masakan tuh panas. Huhuhu! Tp haperkan daya, demi mencari rezeki, kener laa aku wat jugak. Aku kengkadang geram gak ngan parents aku nih, x reti² nak rehat sebulan lam bulan poser nih. Bukannya takleh makan kalo tak keja sebulan. Mie aku kater, kalo kitorang x keja takper tp cemaner plaks ngan pekerja kitorang?? Depa nak makan haper bulan poser nih?? Ohhh, baru laa aku memahami sebab sebnar disbalik seme nih.

Lepas jerk siapkan seme makanan nih, aku kener anto mie aku plaks pegi niaga. Aku pegi hambik plaks mie aku lepas bebuka. Aku bebetul penat. Biler ptg menjelang, aku kener masuk dapo lagik siapkan minuman tuk bebuka. Slalunya kitorang beli jerk makanan tuk bebuka sal kitorang makan menu yg belainan. Kang sonang tuh, takyah laa susahkan aku tp kalo mak aku pesan suh wat lauk tuk besahur, kener laa aku memasak. Aku lagik yg kener. Adeq²ku rileks jerk, dok layan tv sambil tunggu time bebuka. Aku jugak ler yg teperuk di ceruk dapo wat memacam. Tak fair n lovely betoi laa. Kengkadang aku kecik ati gak tp malas nak hambik hal sgt. Bio ler aku bekhidmat tuk parents aku seblum aku jadik hak owg. Kang biler aku kawen esok², aku dah takder pluang nak wat camnih. Go go go Wan! You can do it.

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.