Mar 17, 2005

Komen Wal Komplen

Arinih aku nak membebel sket. Kekirernya topik tuk arinih komen wal komplen jerk. Aku tak kirer samada korang suker ato x suker, aku tetap nak membebel jugak. Keputusan aku aderlah muktamad. Sebarang bantahan takkan ditrimer.

Upu Online Ato UPU Offline
Mulai tawun nih, seme lepasan STPM kena isi borang UPU melalui internet ato lam pekataan lainnya, Permohonan Online laa. Changgih wal maggih tul kan?? Tapi tetap ade kelemahannya yg tesendiri. Seploh kali aku masuk tp takat bleh view laman depannya jerk. Laman yg seterusnya glamor ngan ayat nih "Page Cannot Be Displayed". Abih tuh camno mau isi borang daa? Then, adeq aku try bukak kul 2 pagi semlm, baru ler dpt nak view byk sket page, then bleh laa proses permohonan dilakukan. Tuh pun dier dok wat sampai kul 6 pagi, baru laa selesai seme skali. Maknanya borang tesebut hanya bleh diisi selepas tengah mlm, baru laa line x bz. Tapi cuber korang pk tuk bebudak yg takder pc wal internet kat umah dorang, musti laa dorang kena pegi cc kan?? So, camno nak wat sedangkan time siang ato awal mlm, line sentiasa sesak. Takker kesian kat bebudak yg tepaksa perabih bepuluh² wang ringgit pegi cc semater² tuk isi borang tp web tesebut langsung takleh view?? Alangkah hampanya ati dan prasaan dorang, result sket punyer gempaq tp takleh nak apply universiti. Rugikan??Aku raser pihak Kementerian Pendidikan patut kaji balik benda nih, borang pemohonan manual sepeti tahun seblumnya jangan ler dimansuhkan. Wat dua carer nak memohon yaitu melalui online dan pembelian borang dr pejabat pos. Maklum laa bukan seme pelajar ade kemudahan pc dan internet kat umah. Saper stuju ngan cadangan aku, siler senyum dua kali.

Karenah Chatters Mirc
Semlm aku ade chat ngan sorang budak. Seblum nih aku mmg tak layan dier walopun dah byk kali dier tego aku. Tapi dier tak penah putus asa dan trus menego aku, tetiber aku raser cam kesian plaks kat dier. Pastuh aku jawab laaa sapaan dier tuh. Kami pun beborak laa sal hal keja dan kuarga. Pastuh, dier kater ikhlas nak bekawan ngan aku, aku trimer laa. Then, dier mintak nombo henpon aku, sudah pasti laa aku x kasik. Sorry laa beb, nombo henpon aku bukan tuk diberi kpd sembarangan owg. Dier kater ok, tp dier nak aku call dier ngan memberi nombo henponnya. Aku x amik pun sebenonya. Pastuh dier nak aku tulih surat plaks kat dier, aku kater aku malas nak menulih nih, kalo takat nak menayep email ringkas, bleh laa. Dier kater lagik, email pun kirer ok laa tp nak aku send gambo aku kat email dier. Hey man, aku baru jerk chat ngan mamat nih skali, dah demand nak mintak memacam dr aku, ngan tegasnya aku jawab, aku tak suker kasik gambo aku kat sesaper jerk. Pastuh dier dah muler maghah, dier kater aku x ikhlas nak bekawan ngan dier. Weh mamat, ader ke ikhlas bekawan tuh dinilai dr pemberian nombo henpon dan sekeping gambo yerk?? Baru jerk chat skali, dah banyak songeh plaks. Sorry laa kawan, aku x suker owg camnih. Tepulanglah nak pk aper pun. Aku ader prinsip seniri.

Huh, wat aku bad mood jerk citer bender hampeh camnih. Ok ler beb, mau layan lagu plaks.

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.