Feb 2, 2007

Seribu Satu Ragam

Kengkadang penulis terasa geli hati juga dengan perangai bebudak nih, kengkadang pula penulis terasa geram. Ragam mereka yang pelbagai membikin penulis lebih memahami mereka. Sewaktu penulis sibuk menanda buku di hadapan, mereka sibuk pula membuat bising di belakang. Walaupun begitu, setiap kali penulis merenung tajam atau memukul rotan ke meja, kecut juga mereka. Tanpa berlengah, mereka segera kembali ke tempat duduk masing².

Ada yang mengadu pembaris diambil rakan, pensil warna dicuri, buku aktiviti tertinggal di rumah dan seribu satu macam alasan lagi. Kalo mahu diterima semua aduan ini, mahu pengsan penulis untuk menghakimi dan menjatuhkan hukuman. Hehe!pe

Penulis tidak nafikan, bebudak ini nakal tetapi satu hal yang penulis suka tentang mereka ialah mereka tidak berdendam meski pun kerap kali dimarahi atau pun sesekali dirotan kerana kedegilan mereka. Lucunya, murid yang membawa rotan untuk penulis pula yang kena penangan rotan. Setakat ini, penulis sudah mempunyai tiga batang rotan yang diberi pelajar.

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.