Dec 4, 2010

Blogspot Menambah 40 Tulisan Baru


Memandangkan ramai bloggers gemar memasukkan tulisan berbeza ke dalam blog mereka, maka warga kerja Blogspot telah menambah koleksi tulisan yang boleh digunakan di dalam blog anda. Ada kira² 40 jenis tulisan baru ditawarkan dan akan ditambah lagi nanti. Anda dapat menikmati kemudahan ini melalui Blogger in Draft.

Walau bagaimanapun perkhidmatan ini dapat dinikmati sepenuhnya jika anda menggunakan template yang mereka sediakan dengan memilih menu Advanced di bahagian Design - Template Designer. Seterusnya anda boleh memilih tulisan untuk Post Title, Page Text dan lain².

Antara jenis² tulisan yang ada ialah Calibri, Cambria, Cantarell, Cardo, Consolas, Corsiva, Crimson Text, Cuprum, Droid Sans, Droid Sans Mono, Droid Serif, GFS Didot, GFS Neohellenic, Hanuman, IM Fell DW Pica, IM Fell DW Pica SC, IM Fell Double Pica, IM Fell Double Pica SC, IM Fell English, IM Fell English SC, IM Fell French Canon, IM Fell French Canon SC, IM Fell Great Primer, IM Fell Great Primer SC, Inconsolata, Lobster, Molengo, Neucha, Neuton, Nobile, OFL Sorts Mill Goudy TT, Old Standard TT, PT Sans, PT Sans Caption, PT Sans Narrow, Philosopher, Reenie Beanie, Tangerine, Vollkorn, Yanone Kaffeesatz.

Untuk bloggers yang memakai template buatan sendiri, anda perlu mahir menggunakan css untuk mengubahsuainya. Ubahsuai tulisan di blog anda sekarang.

Via : Blogger in Draft

2 Comment

teDDy Thu Dec 09, 05:13:00 PM

salam~..

macam mane nak buat tu??..x berapa faham la :(

Eriyza Thu Dec 09, 11:35:00 PM

@teDDy
Wsalam. Kamu kena guna template yg telah disediakan di bahagian Design - Template Designer tuk menggunakan font² yg ada.

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.