Jun 14, 2013

Antena Menara Umno Tumbang Di Pulau Pinang


GEORGETOWN - Sembilan orang cedera dan dua maut dalam kejadian angin kencang yang melanda 21 kawasan di Pulau Pinang pada jam 6.45 petang semalam.


Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, kejadian itu mengakibatkan sebuah pemancar telekomunikasi di atas Menara Umno di Jalan Macalister di sini jatuh dan menghempap beberapa kenderaan yang diparkir di tepi jalan.

Katanya, tujuh kenderaan termasuk sebuah pikap rosak teruk akibat dihempap pemancar telekomunikasi sepanjang kira-kira 20 meter itu dan pemandu pikap berkenaan maut.


“Di daerah Timur Laut terdapat lapan tempat yang terlibat di mana ada yang pokok tumbang dan yang serius sekali di Jalan Macalister di mana antena (pemancar telekomunikasi) atas bangunan Menara Umno telah jatuh dan mengakibatkan seorang (pemandu pikap) maut.

“Bagi daerah Seberang Perai Tengah ada dua tempat yang terlibat dan daerah Seberang Perai Utara ada 10 kawasan terlibat manakala di daerah Barat Daya melibatkan satu kawasan,” katanya kepada pemberita di tempat kejadian di Jalan Macalister, semalam.

Abdul Rahim berkata, kejadian itu juga mengakibatkan paip bawah tanah di jalan berkenaan pecah.


Sementara itu, seorang lagi adalah lelaki yang mencari tempat perlindungan selepas melakukan joging, maut dihempap pokok dalam kejadian angin kencang dan hujan lebat di kawasan Empangan Air Itam di sini semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Timur Laut, Superintendan Ismail Idris berkata dalam kejadian pukul 6.50 petang itu, mangsa berusia 33 tahun itu dipercayai mencari tempat perlindungan.

©Eriyza : Takziah kepada keluarga mangsa.

Via : Sinar Harian



0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.