Jul 15, 2013

Tiga Cedera Angkara Mercun Bola


KUALA TERENGGANU - Perayaan Aidilfitri tahun ini pasti disambut suram oleh tiga sahabat selepas mereka cedera akibat terkena mercun bola yang meletup secara tiba-tiba kelmarin.


Kejadian pada pukul 5 petang di Jalan Kamaruddin di sini itu menyebabkan dua daripada mangsa yang dikenali sebagai Sae-ed Alway, 13, dan Muhammad Arfan Ammar, 14, cedera parah manakala seorang lagi, Thaqif, 12, cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar.

Menurut Thaqif, kejadian berlaku apabila mercun bola yang berada di dalam plastik berasap secara tiba-tiba dan tidak sempat dibuang lalu meletup dan mencederakan mereka bertiga.

"Mercun itu mercun lama. Saya bernasib baik kerana hanya cedera ringan tetapi dua lagi rakan saya cedera teruk," katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini semalam.
MUHAMMAD ARFAN melecur di muka.

Difahamkan, mercun bola tersebut milik salah seorang mangsa terbabit.

Sementara itu, tinjauan di HSNZ mendapati Muhammad Arfan menerima rawatan di Unit Rawatan Kebakaran kerana melecur teruk di muka dan dilaporkan stabil.

Sae-ed Alway pula dirawat di Wad Mata hospital sama dan dijadualkan menjalani pembedahan untuk membuang serpihan mercun di mata dalam masa terdekat.

Setakat semalam, keadaan sebenarremaja itu masih belum diketahui.

Dalam pada itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K. Manoharan memberitahu, setakat ini, pihaknya masih belum menerima sebarang laporan mengenai insiden tersebut.

Kejadian tersebut adalah yang kedua dilaporkan berlaku sepanjang bulan Ramadan ini.

Pada 10 Julai lalu, dua remaja lelaki melecur teruk di muka dan tangan selepas meriam buatan sendiri meletup secara tiba-tiba dalam kejadian di Taman Bersatu dekat Baling, Kedah.

©Eriyza : Mercun bola menjadi 'penjenayah' paling popular dalam musim Ramadhan.

Via : Kosmo!



0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.