Nov 7, 2005

Syawal 1426

Salam Syawal. Aidilfitri dah pun berlalu pegi. Amacam korang seme beraya? Meriah ke? Aku raya ala kadar ajer. Pest day raya tuh, aku dok umah ajer. Petang tuh baru laa aku dan famili pi menziarahi kubur kaum kuarga yg telah pegi. Kami sedekah al-fatihah dan beberapa potong ayat suci tuk roh arwah. Bila tiba di pusara nenek aku, hatiku terasa sayu. Bagaikan tergambar jelas diruang mata wajah arwah nenekku. Akhirnya mutiara jernih gugur jua di kedua belah pipiku. Aku tingat kenangan besamer arwah nenekku. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan owg² yg beriman. Amin.

Raya kedua baru laa aku pi bertandang ke umah atuk dan jugak sedara-mara yg lain. Kami berkunjung dr satu umah ke umah yg lain. Pelbagai juadah disediakan, aku laks asek makan ajer. Makin tembam laa aku pasnih. Huhu! Sorang makcik aku dapat baby baru. Malangnya, bayinya ader sket masalah dan terpaksa dianto ke Hospital Kuala Terengganu. Heharap laa bayi tuh takde pape masalah yg serius.

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.