Dec 21, 2011

Ariff Alfian Mengaku Masih Muslim


Ariff Alfian yang mencipta kontroversi di penghujung Disember 2011 ekoran perkahwinan gaynya dengan Jonathan di Ireland tampil membuat kenyataan di akhbar IrishTimes. Sambil menyifatkan banyak berita tidak benar dicanang, dia mendakwa masih muslim dan akan kekal dalam Islam sehingga ke penghujung hidupnya. Ayuh, ikuti temuramah wartawan Carl O'Brien dan Ariff.


“I have not converted to any religion, contrary to what has been reported. I was born a Muslim, I am still a Muslim and will remain a Muslim ’til the day I die. Nothing will shake me from my faith.”

EHSAN : IRISHTIMES



“Saya tidak memeluk agama lain, apa yang dilaporkan sangat bertentangan dengan hakikat sebenar. Saya dilahirkan sebagai Muslim, saya masih seorang Muslim dan akan kekal Muslim sehingga saya meninggal dunia. Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya,” katanya kepada media tersebut hari ini.

EHSAN : MYNEWSHUB


©Eriyza : Semoga Allah memberi hidayah kepada anak muda ini supaya dibuka pintu hatinya untuk bertaubat dan kembali semula ke landasan Islam yang benar.

Via : IrishTimes | MyNewsHub

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.