May 18, 2005

Mie Aku Masuk Wad

Pagi tadi aku anto mie pegi hospital sal arinih mie kena amik obat. Pastuh lam kul seblas pg, mie call suh aku pegi amik dier. Lam keta mie bitau yg mie kena masuk wad.

Aku : Bleh ke mie balik nih? Doktor x maghah ke nanti?

Mie : Dah mintak izin ngan doktor tadi.

Aku dah agak mie akan masuk wad sal tekanan darahnya tinggi. Pastuh jantungnya lemah sket. Aku tengok mie kemas baju dan aku seniri sediakan aper yg patut tuk mie gunerkan kat wad nanti. Tengahari tuh, aku uruskan prosedur tuk mie masuk wad. Lambat jugak proses masuk wad nih, aku suruh mie menunggu kat satu ruang rehat ngan adeq aku. Setelah semenya setel, aku menapak ke Wad Pediatrik Melor 4 di aras tiga.

Mie ditimbang berat badan dan diletakkan di katil 19. Aku letakkan barang-barang mie dlm loker. Nurse dtg dan tekanan darah mie diambil. Mie disuruh berehat kraner tekanan darahnya maseh lagik tinggi. Mie menyalin bajunya ke baju pesakit. Seketika kemudian, aku meminta izin drp mie tuk pulang. Seblum tuh, aku membeli nasik dan lauk di kantin hospital tuk mie kraner mie lum makan tengahari sdgkan waktu makan lam wad telah belalu. Aku menyuruh adeqku menghantar makanan tesebut dan aku menunggu di dalam keta.

Waktu petang aku dtg lagik ke wad tp kali nih ngan bapak dan adeq-adeqku. Rupernya mie telah bepindah katil, kali nih mie berada di katil 13 yg behampiran ngan kaunter jururawat.

Kebetulannya pd ari yg samer, datuk sedara aku jugak masuk wad kraner tekena strok. So, sedara-mara kami akan melawat mie dan jugak datuk sedara aku. Aku jugak sempat meluangkan maser seketika tuk melawat datuk sedara aku. Pastuh aku pegi balik ke wad pompuan. Kami berbual-bual ngan mie sehingga teluper waktu melawat telah tamat. Akhirnya kami diarahkan oleh jaga tuk segera beredar. Adehai, x pepasal kener halau plaks. Aku menyalami tangan mie dan meminta izin tuk pulang. Aku harap mie segera sembuh dan kembali sehat sejahtera. Amin.

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.