May 27, 2005

Tragedi

Herm, memacam benda plaks yg belaku diskitar kediaman aku lam maser dua ari nih. Semalam ade tunjuk prasaan secara aman kat depan Majlis Perbandaran Kemaman. Rasernya ramai jugak yg telibat lam tunjuk prasaan secara aman tuh tp aku x bekesempatan nak tengok sal aku tau benda nih pun lepas dorang dah besurai. Aku pun x pasti aper sebab-musabab yg menyebabkan tunjuk prasaan tuh tp ade yg kater ianya bepunca drp sebuah surau/masjid dirobohkan di Kijal, Kemaman.

Arinih plaks, sedang aku ghalit chat ngan sorang kawan baru, tetiber kak Dah dtg bitau ade keta tebako kat simpang empat behampiran ngan umah aku. Aku pun segera jalan kaki pegi ke tempat kejadian sambil diekori dek adeq pompuan aku. Pastuh aku nampak adeq lelaki aku balik dr kedai, aku segera menahannya dan motosikalnya kurampas. Bapak aku pegij alan kaki jerk ke tempat tuh. Sesampainya disana, api dah bejaya dipadamkan dek abg-abg bomba. Ramai betoi owg sedang menyaksikan kejadian tuh. Keta tuh jenih Honda berplat WED 9622. Heharap laa seme yg ade lam keta tuh slamat.

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.